September 02, 2012

Tunggu Aku.

Jam di dinding pukul 12.10 malam, aku yang masih tidak dapat melelapkan mata seperti orang lain yang sudah lena melayari bahtera mimpi.
Aku membuka laptop. Menaip apa yang aku sedang fikir dan apa yang aku rasa saat ini. Spontan.

Kepala aku runsing, sejak petang sehingga kini malam telah beralih ganti, sering memikirkan missed call dari dia petang tadi. Aku tertanya - tanya, apakah tujuan dia missed call? setelah berkurun lama kami tidak berhubung. 

Aku menghantar satu pesanan ringkas kepada dia "eh, kenapa miss call?". 10 minit aku tunggu mesej ku di reply kembali. Ternyata skrin di telefon bimbitku masih tiada apa - apa tanda sebarang mesej masuk. Heran. Aku biarkan telefon bimbitku di atas meja dan meneruskan kerjaku yang masih belum selesai. 

Namun hatiku berkata - kata "hmm, lain macam je ni. Tiba - tiba muncul. Something wrong dia ni. Pasti ada sesuatu..".

Aku tertanya - tanya tapi bibirku tersenyum sendiri, seperti memahami apa tujuannya muncul kembali dalam hidupku. 

Dia. Seseorang yang telah sekian lama aku tidak berhubung. Kini bagai muncul kembali. Nostalgia menggamit kembali memori. Tersenyum.     

Dia. Seseorang yang amat menjaga akhlaknya, baik tutur katanya, sopan santun perwatakannya juga manis senyumannya. 

Dia. Seseorang yang telah berjaya menawan hatiku dan aku masih setia menunggu dia. Namun tiada kata putus yang menyatakan status hubungan kami. 

Adakah ini tanda untuk aku melangkah ke dunia baru. Dunia berkeluarga?

Jika ya, 
aku mohon pada Tuhan beri aku sedikit masa lagi untuk aku stabilkan hidup keluarga aku yang telah banyak berjasa dalam hidupku sejak aku buka mata kenal dunia sehingga kini. 

Jika ya, 
aku mohon pada Tuhan dekatkan aku dengan dia jika dia benar jodohku dan jauhkanlah aku dengan dia jika dia bukan untukku. 

Jika benar Allah aturkan kau sebagai rusuk kiriku.

Aku mohon. 
Tunggu aku. Aku akan datang.


Tunggu aku.



4 comments:

mian said...

tunggu aku datang. wee, ayat abam mirul makin hebat. ko banyak bace buku ape weh? huhu

Mierul Zul said...

hoi ! hoi ! mana kau dapat jejak haruman laman kalbu aku nih ?

haha. kasi diam sudah.

laman ini aku cipta bukan untuk populariti.
cukup sbg laman bicara dari hati untuk disimpan sendiri.

hehe

tentangkita said...

wah..mirul sy doakan moga hubungannya berkekalan yaa..:)
ameen...

Mierul Zul said...

tentangkita amin. mudah mudahan. kenapa privasi blog anda ya?